ΚΟΣΜΟΣ

Το νέο 8ης γενιάς VW Passat και τετρακίνητο

Το νέο 8ης γενιάς VW Passat και τετρακίνητο

Νέα διάσταση στον τομέα της άνεσης και της ασφάλειας δίνουν οι νέες τετρακίνητες εκδόσεις του 8ης γενιάς Passat που προστέθηκαν πρόσφατα στην γκάμα του νέου μοντέλου. Αυτή η προσθήκη έδωσε τον τίτλο στο Passat ως το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία των sedan ή station-wagon που διαθέτει τετρακίνητη έκδοση με κινητήρα χαμηλού κυβισμού. Πιο συγκεκριμένα, προσφέρεται και με τον κινητήρα 1.4 TSI 150PS, ο οποίος διαθέτει σύστημα ACT (με απενεργοποίηση κυλίνδρων). Σημειώνεται ότι το νέο Passat ανακηρύχθηκε «Car of the Year 2015» μια διάκριση που ήρθε ως επιβεβαίωση της κυριαρχίας του στον τομέα της ασφάλειας, άνεσης, ποιότητας και τεχνολογικής πληρότητας.

Οι νέες εκδόσεις του Passat διαθέτουν την αξιόπιστη τεχνολογία 4MOTION, η οποία ενεργοποιείται ακόμη και πριν κάποιος τροχός ολισθήσει μέσω της προηγμένης λειτουργίας Pre-Condition Control. Η λειτουργία του συστήματος στηρίζεται σε έναν πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς που σχεδόν εξαλείφει κάθε απώλεια πρόσφυσης.

Η κίνηση σε ομαλές κυκλοφοριακές συνθήκες μεταδίδεται κατά κύριο λόγο στον εμπρός άξονα, εξοικονομώντας καύσιμο. Εάν κριθεί απαραίτητο, σχεδόν το 100% της διαθέσιμης ροπής κίνησης μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα. Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα 4MOTION παραμένει ένα μόνιμο σύστημα τετρακίνησης, καθώς ο πίσω άξονας είναι πάντα διαθέσιμος και ενεργοποιείται άμεσα σε οποιαδήποτε τάση ολίσθησης ή σε έντονες πλευρικές επιταχύνσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση.

Η κατανομή της ροπής κατά τον διαμήκη άξονα, εκτός από τον πολύδισκο συμπλέκτη Haldex, επιτυγχάνεται σε όλους τους τροχούς και από τα συστήματα EDL και XDS. Δύο συστήματα EDL (ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού), ένα σε κάθε άξονα, κατανέμουν τη ροπή στους τροχούς (εγκάρσια). Ετσι, εάν ένας τροχός αρχίσει να ολισθαίνει μεταφέρουν τη ροπή κίνησης στον απέναντι τροχό, μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Κατά τη διάρκεια γρήγορης στροφής το νέο σύστημα XDS+ που επενεργεί και στους δύο άξονες, επιβραδύνει τους εσωτερικούς τροχούς που τείνουν να ολισθήσουν, εξαλείφοντας την υποστροφή ή υπερστροφή, και προσφέροντας έτσι μεγάλη ακρίβεια στην κατευθυντικότητα. Στην ουσία το σύστημα XDS+ είναι μια λειτουργική επέκταση των ηλεκτρονικού κλειδώματος διαφορικού EDL το οποίο λειτουργεί σε μεγάλες ταχύτητες.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις του νέου Passat εφοδιάζονται με τρία κινητήρια σύνολα. Διαθέσιμος είναι ένα βενζινοκινητήρας 1.4lt TSI με ισχύ 150 ίππων που συνεργάζεται με το σύστημα ACT και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις υπάρχει ο δίλιτρος TDI ΒΜΤ με μηχανικό κιβώτιο και ισχύ 150 ίππους και ο κορυφαίος BiTDI με ισχύ 240 ίππους που είναι ο ισχυρότερος δίλιτρος Diesel της κατηγορίας του. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG7.

Οι τιμές του Passat 4MOTION διαμορφώνονται ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού (Comfortline και Highline) από 25.740 ευρώ έως και 42.600 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης.

Ανετο, δυνατό και ευέλικτο το νέο Honda HR-V

Μοναδική πρόταση στην κατηγορία των «μικρών» crossover αποτελεί το νέο HR-V με κίνηση στους εμπρός τροχούς, αποτελώντας το δεύτερο δείγμα γραφής της Honda –το πρώτο ήταν το CR-V– η οποία το φθινόπωρο του 2014 παρουσίασε μία νέα γενιά συμπαγών SUV που στη βάση της τοποθέτησε το HR-V. Mε μήκος 4,3 μ., το νέο HR-V συνδυάζει τη χαρακτηριστική εμφάνιση ενός coupé, τη στιβαρότητα ενός SUV, τους χώρους και τη πολυμορφικότητα ενός MPV.

Η άνεση του χώρου, τα μαλακής υφής υλικά και ο οδηγοκεντρικός προσανατολισμός του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας πιστοποιούν ότι το νέας γενιάς HR-V διαθέτει ένα από τα πιο ευχάριστα και φιλικά εσωτερικά στην κατηγορία των crossover μοντέλων. Ο χώρος φόρτωσης, με χωρητικότητα 453 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία, τιμή που μπορεί να φτάσει τα 1.026 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Για το ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό του HR-V «ευθύνεται» η διάταξη του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο που απελευθερώνει τον υποδαπέδιο χώρο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα. Αυτή η διάταξη διευκόλυνε την τοποθέτηση του συστήματος Magic Seat της Honda που επιτρέπει στο καθένα από τα διαιρούμενα 60:40 καθίσματα της δεύτερης σειράς να υιοθετούν διάφορες διατάξεις για μέγιστη ευελιξία στη μεταφορά ατόμων και φορτίων.

Το νέο HR-V εφοδιάζεται με δύο κινητήρια σύνολα της σειράς Earth Dreams Technology της Honda. Εναν πολύ αποδοτικό 1.6 i-DTEC diesel (120 PS) και έναν βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC (130 PS). Ο diesel συνεργάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο βενζινοκινητήρας αντίστοιχα είτε με εξατάχυτο μηχανικό ή με CVT. Το νέας γενιάς HR-V εφοδιάζεται με μία ευρεία σειρά τεχνολογιών παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, ενώ οι τιμές διάθεσης ξεκινούν από τα 21.670 ευρώ με απόσυρση.

Ford με νέα τεχνολογία φωτισμού

Μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει στους οδηγούς να εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητες των προβολέων τους, χωρίς να θαμπώνουν τους απέναντι ερχόμενους οδηγούς εξέλιξε η Ford. Η τεχνολογία Glare-Free Highbeam συνεργάζεται με το σύστημα Auto High Beam της Ford, και τους προβολείς Ford Dynamic LED με Adaptive Front Lighting System, που μπορούν να προσαρμόζουν τη δέσμη και την ένταση των προβολέων σε μία από τις επτά ρυθμίσεις, ανάλογα με την ταχύτητα, τον φωτισμό περιβάλλοντος, τη γωνία του τιμονιού, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και την ενεργοποίηση των καθαριστήρων του παρμπρίζ. Οι αυτοματοποιημένες τεχνολογίες φωτισμού της Ford ενεργοποιούνται όταν ανιχνεύσουν ελλιπή φωτισμό περιβάλλοντος. Η τεχνολογία Glare-Free Highbeam διατίθεται τώρα για όλα τα Ford S-MAX, Galaxy και θα προσφέρεται επίσης με το προσεχές Ford Edge.